Fakturaopplysninger og krav til faktura
Hvordan skal faktura sendes til oss?
Grenland brann og redning IKS (GBR) benytter EHF som standard for faktura og kreditnotaer fra sine leverandører. For å sikre en korrekt behandling av fakturaene, og at du som leverandør får betaling til rett tid, er GBR avhengig av at fakturaene tilfredsstiller noen minimumskrav. Kravene er i henhold til DIFI sine retningslinjer.
Fakturaer skal ikke sendes i ordinær post eller på e-post. GBR godtar i utgangspunktet kun elektroniske fakturaer fra våre leverandører. Hensikten bak dette er å øke kvaliteten og gjøre en innsats for miljøet ved å redusere papirbruken.
Fakturaer som ikke tilfredsstiller våre fakturakrav, vil bli avvist.
Vår fakturaadresse
Grenland brann og redning IKS
Fakturamottak
Postboks 150
3901 Porsgrunn
Organisasjonsnummer for EHF-faktura: 925 739 251
Betalingsfrist
I våre standardvilkår fremgår det at vi har 30 dagers netto betalingsbetingelser.
Dersom det ikke er avtalt noe annet, forutsettes det at fakturaen er i samsvar med dette.
Hvordan skal faktura / kreditnota merkes?
Alle fakturaer og kreditnotaer skal merkes med et referansenummer.
I fakturafeltet «Deres ref.» oppgis referansenummeret som er gitt av den som bestiller en vare eller tjeneste på vegne av GBR.
Referansen inneholder et 6-sifret ressursnummer, som starter med 500 + tre siffer. Hvis det er ønskelig å ha med navn til bestiller, må det brukes et annet felt enn «Deres ref.» til dette.
Her finner du oversikt over referansenumrene til stasjonene/avdelingene våre:
Én faktura per bestilling
Én bestilling skal føre til én faktura. Det skal ikke sendes samlefaktura påført flere koststeder.
Har du spørsmål?
Lurer du på noe vedrørende faktura, kan du kontakte oss på e-post post@gbr.no